Rabu, 30 November 2011

BerceritA teNTANG hatI

Sejak kebelakangan ini hati seorang ibu ini sedikit tersentuh dan kecewa dek kerana anak yang dikandung 9 bulan tiada didepan mata bcoz anakanda bersama ngan mak mertua, hati ibu mana yg x sedih bila blk keja adam x de kan..terasa kehilangan..tp apa la anak yg baru umur 4   tahun tahu erti maknya sedang bersedih kerana anaknya tiada disisi..yg dia tahu hanya nak seronok jer...aku pun dah x tahu nak buat mcm mana lagi..terlalu taksub ngan nenek dan atuknya sampai aku yg ada depan mata ni x pandang langsung pun...

tp hati ibu ni sentiasa kuat...betul la kata ustaz Pahrol :

Kadangkala kita mengidamkan sesuatu berlaku, tetapi yang lain pula yang terjadi. Sebaliknya, ada yang kita tidak inginkan sama sekali, tetapi itu pula yang berlaku.

Kadang - kadang terpk gak aku ke yg x pandai ajar anak sampai dia nak sgt ikut atuk ngan nenek dia, tp aku tetap sentiasa pk positif, dia masih budak & dia x tahu apa- apa pun...as a mother aku hanya mendoakan yg terbaik je tuk anak aku.... Zaman sekarang pandangan anak - anak perlu diraikan kerana apa..kerana jalan kita dahulu mungkin tidak relevan lagi ngan jalannya sekarang.....contoh klu kita dulu, bila dgr je suara ayah @ mak kita membebel kita takut tp sebaliknya anak- anak sekarang  membebel la byk mana pun dia buat dek jer..last- last kita yg sakit hati....so pengajarannya sekarang kita pulak yg kena ikut rentak diaorg.. kan dah terbalik tu..klu dulu kita yg dgr ckp mak @ ayah kita ,sekarang kita plak yg kena ikut ckp anak sb malas nak layan karenah so terpaksa la ngikut..tapi klu aku ada batasan gak la, klu x kena ngan cara aku..aku rotan gak.....banyak buku jugak la aku baca tentang psikologi anak- anak ni dan ada jugak research kat tenet..tp apa pun yg terbaik adalah doa ibu tuk anaknya..kerana doa ibu adalah yg paling dimakbulkan....

4 ulasan:

lienda berkata...

anak anak zaman sekarang ni tak macam anak anak zaman kita dulu,mak panggil terus kita mencecek datang tapi anak sekarang kita panggil 'kejap la'...

yani-pali berkata...

betul tu linda..susah nak didik anak zaman sekarang tambahan plak klu kita bekerja.Hanya doa serta didikan agama yg kuat yg boleh buat diaorg berfikir kelak...

Irfa berkata...

hai adik sayang..
nape ni?takut adam tak nak sayang mama lagi?akak dulu masa anak pertama mmg camtu.dah 3 ni akak tak heran lagi..sebabnya,anak itu tahu bezakan ibu ayah dgn atok dan nenek.. dunt worry ye.adam tu masih budak.yg dia tahu cuma gembira je..

akak dulu nanges bila yg sulung duk kg,akak call dia taknak cakap..sibuk nak main.nanges sakan2 tau

yani-pali berkata...

hati seorang mak yg baru anak sorang ni mmg la mcm tu kot..klu dah ramai x de la nak emo mcm tu kot...now dah x kisah pun kak..just think positif dan sentiasa bersangka baik jer kak..kan lebih2 ikut hati ni mati jawabnya...

PERMULAAN NIAGA KECILAN

Alhamdulillah dengan izinNYA..aku mula berani mencuba berniaga dengan menjadi agent tudung untuk Butik Hayda Scraf ni... Alhamdulillah per...